Σε ανοδική τροχιά βρίσκονται από το 1990 οι ταχυμεταφορές στην Ελλάδα, αν και τα τελευταία χρόνια έχει περιοριστεί ο ετήσιος ρυθμός μεγέθυνσής τους (βάσει αξίας), κυρίως λόγω της βελτίωσης των υπηρεσιών των ΕΛΤΑ, που πλέον λειτουργούν ανταγωνιστικά στον κλάδο.
Σύμφωνα με μεταπτυχιακή εργασία των φοιτητών της Πολυτεχνικής σχολής του ΑΠΘ, Λάζαρου Σουπλή και Γεώργιου Γκάρου, στη χώρα μας δραστηριοποιούνται στην παροχή υπηρεσιών ταχυμεταφοράς -και διαθέτουν τη σχετική άδεια- 337 επιχειρήσεις, ενώ κοινό μυστικό αποτελεί η δράση άλλων 100, μικρότερων, που δεν διαθέτουν τα σχετικά έγγραφα λειτουργίας, οι οποίες προσφέρουν, ωστόσο, υπηρεσίες σε ιδιαίτερα χαμηλό κόστος, δημιουργώντας έτσι αθέμιτο ανταγωνισμό στην αγορά. Στο πλαίσιο αυτό, οι δύο φοιτητές τονίζουν στην εργασία τους, που παρουσιάστηκε σε χθεσινή εκδήλωση, ότι οι εταιρίες ταχυμεταφορών που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας θεωρούνται πολλές για τα μεγέθη της ελληνικής αγοράς και στο πλαίσιο αυτό δεν αποκλείουν ο αριθμός τους να μειωθεί στο μέλλον.
Σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος, το βασικότερο (όπως προκύπτει από την εργασία) εντοπίζεται στη σημαντική αύξηση της τιμής των υγρών καυσίμων, γεγονός που επιβαρύνει ιδιαιτέρως τα λειτουργικά έξοδα των εταιριών. Η λύση που ακολουθείται από τις περισσότερες εταιρίες είναι ο περιορισμός των λειτουργικών εξόδων, με συγκράτηση στις αυξήσεις των αποδοχών των υπαλλήλων, μη αναπλήρωση του προσωπικού που αποχώρησε και ανακατανομή στους τρόπους μεταφοράς -ιδιαίτερα όπου εμπλέκονται μεταφορές με αεροσκάφη.
Σχετικά με τις προοπτικές ανάπτυξης των ταχυμεταφορών στον ελλαδικό χώρο, τονίζεται, μεταξύ άλλων, ότι η διεύρυνση των αγορών μέσω διαδικτύου (e-shopping) αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία, καθώς, όπως σημειώνουν οι δύο φοιτητές, μεγάλο μέρος των συγκεκριμένων αποστολών καλύπτεται ακόμη από τις συγκεκριμένες εταιρίες.
http://www.makthes.gr/Σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος, το βασικότερο (όπως προκύπτει από την εργασία) εντοπίζεται στη σημαντική αύξηση της τιμής των υγρών καυσίμων, γεγονός που επιβαρύνει ιδιαιτέρως τα λειτουργικά έξοδα των εταιριών. Η λύση που ακολουθείται από τις περισσότερες εταιρίες είναι ο περιορισμός των λειτουργικών εξόδων, με συγκράτηση στις αυξήσεις των αποδοχών των υπαλλήλων, μη αναπλήρωση του προσωπικού που αποχώρησε και ανακατανομή στους τρόπους μεταφοράς -ιδιαίτερα όπου εμπλέκονται μεταφορές με αεροσκάφη.
Σχετικά με τις προοπτικές ανάπτυξης των ταχυμεταφορών στον ελλαδικό χώρο, τονίζεται, μεταξύ άλλων, ότι η διεύρυνση των αγορών μέσω διαδικτύου (e-shopping) αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία, καθώς, όπως σημειώνουν οι δύο φοιτητές, μεγάλο μέρος των συγκεκριμένων αποστολών καλύπτεται ακόμη από τις συγκεκριμένες εταιρίες.