Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2011

Η απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς ανοίγει τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ

Το πλήρες άνοιγμα της ταχυδρομικής αγοράς από την 1η Ιανουαρίου 2013 με την ενσωμάτωση της Οδηγίας 2008/6/ΕΚ προβλέπει το σχέδιο νόμου «Περί ταχυδρομικών υπηρεσιών, ηλεκτρονικών επικοινωνιών και άλλες διατάξεις», που παρουσιάστηκε χθες από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μ. Βορίδη και πρόκειται να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή.

Παράλληλα, προβλέπεται η επιδότηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων, τα οποία θα εξακολουθήσουν να αποτελούν τον φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας μέχρι το 2028.

Η ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΕΛΤΑ
Η απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς ανοίγει ουσιαστικά τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ αλλά και της θυγατρικής του Ταχυμεταφορές - ΕΛΤΑ, όπως έχει ήδη ανακοινώσει η κυβέρνηση. Ο κ. Βορίδης, πάντως, αναφορικά με το θέμα, περιορίστηκε να τονίσει ότι στόχος είναι η δημιουργία ελκυστικών επιχειρήσεων ώστε να σημειωθεί ενδιαφέρον από την αγορά και να επιτευχθεί το υψηλότερο δυνατό τίμημα.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, που είχε ήδη παρουσιάσει ο πρώην υπουργός Υποδομών κ. Δ. Ρέππας, η ταχυδρομική υπηρεσία θα πρέπει να παρέχεται τουλάχιστον πέντε εργάσιμες ημέρες την εβδομάδα, πλην εξαιρετικών περιστάσεων ή γεωγραφικών συνθηκών, όπως η μη ύπαρξη αντίστοιχης συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης.

Ο καθολικός πάροχος θα πρέπει επίσης να εκτελεί μία περισυλλογή και μία διανομή ημερησίως, να διακινεί ταχυδρομικά αντικείμενα βάρους έως 2 κιλών, να υπάρχει δυνατότητα κατ’ οίκον διανομής για τα δέματα βάρους έως 20 κιλών και να εκτελεί υπηρεσίες συστημένων και επιστολών δηλωμένης αξίας. Ο φορέας, ιδιωτικός ή δημόσιος, που παρέχει την καθολική υπηρεσία στο σύνολο της επικράτειας, θα ορίζεται με απόφαση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ
Για τη διασφάλιση της οικονομικής βιωσιμότητας του φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας διατηρείται, έως την 31.12.2012, το αποκλειστικό δικαίωμα στην περισυλλογή, διαλογή, μεταφορά και διανομή των αντικειμένων αλληλογραφίας εσωτερικού, είτε με ταχύτερη διανομή είτε όχι, της εισερχόμενης και εξερχόμενης αλληλογραφίας (διασυνοριακό ταχυδρομείο) και του διαφημιστικού ταχυδρομείου, με όριο βάρους αυτών τα 50 γραμμάρια.

Για την παροχή μέρους ή του συνόλου των ταχυδρομικών υπηρεσιών της καθολικής υπηρεσίας, απαιτείται ειδική άδεια από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (EETT), η οποία χορηγείται μέσα σε έξι εβδομάδες από την υποβολή αίτησης με όλα τα δικαιολογητικά που απαιτούνται από τον φορέα παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών στην Επιτροπή.