Στην πώληση των Ελληνικών Ταχυδρομείων, και μάλιστα άμεσα, προχωρά η κυβέρνηση αιφνιδιαστικά με απόφαση της διυπουργικής επιτροπής αποκρατικοποιήσεων που αναρτήθηκε αργά το απόγευμα της Παρασκευής στο διαδίκτυο.
Την ίδια ώρα ανακοινώθηκε η πρόσληψη σύμβουλων για την πώληση μέχρι του συνόλου των μετοχών της ΕΛΒΟ.Με απόφαση της διυπουργικής επιτροπής αποκρατικοποιήσεων και μετά από εισήγηση του υπουργού Οικονομικών, Γ. Στουρνάρα, αποφασίσθηκε η πώληση έως και του συνόλου των μετοχών των ΕΛΤΑ που έχει στην κατοχή του το ελληνικό Δημόσιο.
Επισημαίνεται ότι το Δημόσιο έχει ποσοστό 90% στα ΕΛΤΑ, ενώ ποσοστό 10% κατέχει το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, για το οποίο άλλωστε αναμένεται να δρομολογηθούν οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης το επόμενο διάστημα. Σημειώνεται ότι ποσοστό περίπου 10% έχουν και τα ΕΛΤΑ στο ΤΤ.
Σύμφωνα με την απόφαση της διυπουργικής επιτροπής για την πώληση των ποσοστών των ΕΛΤΑ που έχει στην κατοχή του το Δημόσιο, παρέχεται εξουσιοδότηση στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) να σχεδιάσει, να αποφασίσει και να υλοποιήσει τη διαγωνιστική διαδικασία για την πώληση των μετοχών ΕΛΤΑ, οι οποίες θα μεταφερθούν στο Ταμείο με νεότερη απόφαση της διυπουργικής επιτροπής αποκρατικοποιήσεων για να γίνει η πώληση.
Για την ΕΛΒΟ η διυπουργική επιτροπή αποκρατικοποιήσεων αποφάσισε:
- να αναθέσει στη δικηγορική εταιρεία «Ι.Κ. Ρόκας και Συνεργάτες» του έργου του νομικού συμβούλου επί θεμάτων ελληνικού και ευρωπαϊκού δικαίου.
- να αναθέσει στις εταιρείες «Αttica Bank Α.Τ.Ε.» και «KPMG Σύμβουλοι Α.Ε.» του έργου του χρηματοοικονομικού συμβούλου.
- να εξουσιοδοτήσει τον υπουργό Οικονομικών να διαπραγματευθεί και να καθορίσει τους όρους των συμβάσεων με τους ανωτέρω συμβούλους, καθώς και να τις υπογράψει για λογαριασμό του Δημοσίου.
Πηγές του υπουργείου Υποδομών και Ανάπτυξης έκαναν λόγο για μία τυπική νομική διαδικασία σε συνέχεια σχετικής απόφασης που είχε ληφθεί τον Νοέμβριο.
Ενδιαφέρον για τα ΕΛΤΑ είχαν επιδείξει πριν από κάποια χρόνια ευρωπαϊκοί ταχυδρομικοί οργανισμοί πριν ενσκήψει η κρίση. Συγκεκριμένα, τα Βελγικά Ταχυδρομεία είχαν επιδείξει ενδιαφέρον, και ειδικότερα για τον τομέα των Ταχυμεταφορών, και μάλιστα είχαν ζητήσει και τον φάκελο, χωρίς, ωστόσο, να υπάρξει συνέχεια. Και οι Ολλανδοί είχαν εξετάσει πιθανότητα συνεργασίας με τα ΕΛΤΑ, ενώ και τα Γαλλικά Ταχυδρομεία είχαν μελετήσει τις πιθανότητες ανάπτυξης μέσω της δημιουργίας ενός ομίλου ταχυδρομείων των χωρών της Μεσογείου.
Μεγάλο στοίχημα για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία είναι η απελευθέρωση της αγοράς από την 1η Ιανουαρίου του 2013, καθώς ακόμη και φορείς του Δημοσίου, που σήμερα απευθύνονται στα ΕΛΤΑ για τη διακίνηση της αλληλογραφίας τους, θα πρέπει να διεξαγάγουν διαγωνισμούς και είναι ορατός ο κίνδυνος απώλειας έργου που σήμερα διαχειρίζεται η επιχείρηση.
Αιφνιδιασμός
Αιφνιδιασμένοι από την εξέλιξη δηλώνουν οι εργαζόμενοι στα ΕΛΤΑ. «Είναι παγκόσμια πατέντα η επιλογή της κυβέρνησης να ιδιωτικοποιήσει το ταχυδρομείο. Αντίστοιχο μοντέλο δεν υφίστανται στον κόσμο», δηλώνει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταχυδρομικών, Γ. Βασιλόπουλος.
Ο ίδιος θεωρεί ότι ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι να μείνουν χωρίς ταχυδρομικές υπηρεσίες δυσπρόσιτες περιοχές. «Η χώρα μας έχει ένα τεράστιο ορεινό όγκο και εκατοντάδες κατοικημένα νησιά. Οι ταχυδρόμοι και οι αγροτικοί διανομείς είναι αυτοί που πληρώνουν συντάξεις, ταχυδρομούν εμβάσματα και κάνουν μικροκαταθέσεις και μικροαναλήψεις για λογαριασμό των κατοίκων. Η ιδιωτικοποίηση του ταχυδρομείου αποτελεί ξεκάθαρη υπονόμευση της παροχής υπηρεσιών στους Ελληνες πολίτες», καταλήγει.
Δίκτυο με 850 καταστήματα στην Ελλάδα
8.000 οι μόνιμοι εργαζόμενοι και 2.000 οι εποχικοί
Στα Ελληνικά Ταχυδρομεία απασχολούνται περισσότεροι από 8.000 μόνιμοι εργαζόμενοι και 2.000 εποχικοί. Σχεδόν οι μισοί εργαζόμενοι, περίπου 5.000, δουλεύουν στη διανομή, 800 άτομα απασχολούνται στις ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ και οι υπόλοιποι στα καταστήματα και στο δίκτυο διαβιβάσεων. Τα ΕΛΤΑ λειτουργούν 850 καταστήματα πανελλαδικά και 850 ταχυδρομικά πρακτορεία, ενώ εκτελούν 850 αγροτικά δρομολόγια και 4.500 αστικά δρομολόγια.
Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία πέρυσι, παρά τη μεγάλη συρρίκνωση στον τζίρο και τις κρίσεις που δημιουργεί η μείωση της ζήτησης για παραδοσιακές ταχυδρομικές υπηρεσίες, κατέγραψαν κέρδη προ φόρων ύψους 2,5 εκατ. ευρώ με τζίρο 484,2 εκατ., όταν την προηγούμενη χρονιά τα μεγέθη ήταν 3,4 και 543,3 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Στη διατήρηση της κερδοφορίας το 2011 συνετέλεσε η μείωση του λειτουργικού κόστους κατά 58 εκατ. ευρώ στις δαπάνες προσωπικού αλλά και στα λοιπά κόστη της επιχείρησης.
http://www.ethnos.gr