Αναλυτική μελέτη για τις ανάγκες και τις προοπτικές ανάπτυξης της ελληνικής ταχυδρομικής αγοράς εξέδωσε πρόσφατα η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων. Η μελέτη καταγράφει δυσλειτουργίες και παρουσιάζει προτάσεις για την ανταγωνιστική ανάπτυξη της αγοράς Ταχυδρομικών Υπηρεσιών, ενόψει της επικείμενης απελευθέρωσής της.
Σύμφωνα, λοιπόν, με την εν λόγω μελέτη, η ελληνική ταχυδρομική αγορά λειτουργεί τα τελευταία 10 χρόνια υπό καθεστώς σταδιακής απελευθέρωσης, κάτι που προκάλεσε σημαντική κινητικότητα στον τομέα. Σήμερα ο ΕΛΤΑ αποτελεί το Φορέα Παροχής της Καθολικής Υπηρεσίας, ενώ λειτουργούν έξι επιχειρήσεις με ειδική άδεια και περίπου 500 επιχειρήσεις ταχυμεταφορών που απασχολούν περίπου 20.000 εργαζομένους. Η πλήρης απελευθέρωση των ταχυδρομικών υπηρεσιών θα έλθει την 1η Ιανουαρίου 2013.
Στον τομέα της Καθολικής Υπηρεσίας, ο ΕΛΤΑ διακινεί το 98% του συνολικού όγκου των ταχυδρομικών αντικειμένων και εισπράττει το 99% των αντίστοιχων εσόδων, ετησίου συνολικού ύψους 370 εκατ. ευρώ. Το υπόλοιπο 2% διακινείται από επιχειρήσει που λειτουργούν με το καθεστώς ειδικής άδειας.
Στον τομέα των Ταχυμεταφορών, με συνολικά ετήσια έσοδα περίπου 270 εκατ. ευρώ, οι συνθήκες είναι περισσότερο διαφοροποιημένες, καθώς δραστηριοποιείται μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των συνολικών αντικειμένων και των αντίστοιχων εσόδων συγκεντρώνεται συνήθως σε μικρό αριθμό μεγάλων επιχειρήσεων. Ενδεικτικά, οι 9 μεγαλύτερες ταχυδρομικές επιχειρήσεις, με έσοδα άνω των 4 εκατ. ευρώ, διακίνησαν το 87% των συνολικών ταχυδρομικών αντικειμένων του τομέα και εισέπραξαν το 90% των αντίστοιχων συνολικών εσόδων.
Συνοπτικά, οι προτάσεις που καταθέτει η ΕΕΤΤ για την ελληνική ταχυδρομική αγορά είναι οι εξής:
- Νέο πλαίσιο εφαρμογής ΦΠΑ στις ταχυδρομικές υπηρεσίες.
- Περιεχόμενο και αποζημίωση Καθολικής Υπηρεσίας.
- Ρύθμιση πρόσβασης ταχυδρομικών εταιρειών στο Ταχυδρομικό Δίκτυο.
- Ελεύθερη πρόσβαση των ΦΙΧ ταχυδρομικών εταιρειών στο κέντρο της Αθήνας.
- Δημιουργία θέσεων προσωρινής στάθμευσης ταχυδρομικών οχημάτων σε κεντρικά σημεία πόλεων.
- Δυνατότητα έκδοσης αδειών για φορτηγά άνω των 4 τόνων από τις ταχυδρομικές υπηρεσίες.
- Αναδιοργάνωση συστήματος και ανάπτυξη κεντρικοποιημένης διαχείρισης Ταχυδρομικών Κωδίκων.
- Αντιμετώπιση εισφοροδιαφυγής ταχυδρομικών εταιρειών.
- Θέσπιση διαδικασιών μέτρησης ποιότητας ταχυδρομικών υπηρεσιών.
- Σύγχρονες, ανταγωνιστικές και αποτελεσματικές τελωνειακές διαδικασίες για όλες τις ταχυδρομικές εταιρείες.
- Ηλεκτρονικό εμπόριο και αποτελεσματικότερες ταχυδρομικές υπηρεσίες.
http://www.imerisia.gr/
Διαβάστε επίσεις:
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΕΕΤΤ
Διαβάστε την μελέτη της ΕΕΤΤ για την ανάπτυξη της ελληνικής ταχυδρομικής αγοράς
Σύμφωνα, λοιπόν, με την εν λόγω μελέτη, η ελληνική ταχυδρομική αγορά λειτουργεί τα τελευταία 10 χρόνια υπό καθεστώς σταδιακής απελευθέρωσης, κάτι που προκάλεσε σημαντική κινητικότητα στον τομέα. Σήμερα ο ΕΛΤΑ αποτελεί το Φορέα Παροχής της Καθολικής Υπηρεσίας, ενώ λειτουργούν έξι επιχειρήσεις με ειδική άδεια και περίπου 500 επιχειρήσεις ταχυμεταφορών που απασχολούν περίπου 20.000 εργαζομένους. Η πλήρης απελευθέρωση των ταχυδρομικών υπηρεσιών θα έλθει την 1η Ιανουαρίου 2013.
Στον τομέα της Καθολικής Υπηρεσίας, ο ΕΛΤΑ διακινεί το 98% του συνολικού όγκου των ταχυδρομικών αντικειμένων και εισπράττει το 99% των αντίστοιχων εσόδων, ετησίου συνολικού ύψους 370 εκατ. ευρώ. Το υπόλοιπο 2% διακινείται από επιχειρήσει που λειτουργούν με το καθεστώς ειδικής άδειας.
Στον τομέα των Ταχυμεταφορών, με συνολικά ετήσια έσοδα περίπου 270 εκατ. ευρώ, οι συνθήκες είναι περισσότερο διαφοροποιημένες, καθώς δραστηριοποιείται μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των συνολικών αντικειμένων και των αντίστοιχων εσόδων συγκεντρώνεται συνήθως σε μικρό αριθμό μεγάλων επιχειρήσεων. Ενδεικτικά, οι 9 μεγαλύτερες ταχυδρομικές επιχειρήσεις, με έσοδα άνω των 4 εκατ. ευρώ, διακίνησαν το 87% των συνολικών ταχυδρομικών αντικειμένων του τομέα και εισέπραξαν το 90% των αντίστοιχων συνολικών εσόδων.
Συνοπτικά, οι προτάσεις που καταθέτει η ΕΕΤΤ για την ελληνική ταχυδρομική αγορά είναι οι εξής:
- Νέο πλαίσιο εφαρμογής ΦΠΑ στις ταχυδρομικές υπηρεσίες.
- Περιεχόμενο και αποζημίωση Καθολικής Υπηρεσίας.
- Ρύθμιση πρόσβασης ταχυδρομικών εταιρειών στο Ταχυδρομικό Δίκτυο.
- Ελεύθερη πρόσβαση των ΦΙΧ ταχυδρομικών εταιρειών στο κέντρο της Αθήνας.
- Δημιουργία θέσεων προσωρινής στάθμευσης ταχυδρομικών οχημάτων σε κεντρικά σημεία πόλεων.
- Δυνατότητα έκδοσης αδειών για φορτηγά άνω των 4 τόνων από τις ταχυδρομικές υπηρεσίες.
- Αναδιοργάνωση συστήματος και ανάπτυξη κεντρικοποιημένης διαχείρισης Ταχυδρομικών Κωδίκων.
- Αντιμετώπιση εισφοροδιαφυγής ταχυδρομικών εταιρειών.
- Θέσπιση διαδικασιών μέτρησης ποιότητας ταχυδρομικών υπηρεσιών.
- Σύγχρονες, ανταγωνιστικές και αποτελεσματικές τελωνειακές διαδικασίες για όλες τις ταχυδρομικές εταιρείες.
- Ηλεκτρονικό εμπόριο και αποτελεσματικότερες ταχυδρομικές υπηρεσίες.
http://www.imerisia.gr/
Διαβάστε επίσεις:
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΕΕΤΤ
Διαβάστε την μελέτη της ΕΕΤΤ για την ανάπτυξη της ελληνικής ταχυδρομικής αγοράς